-
Organizare
COMPONENŢA COLEGIULUI CENTRULUI NAŢIONAL ANTICORUPŢIE
(art. 10, Legea nr. 1104-XV din 06.06.2002)
- Directorul C.N.A.
- Adjuncţii directorului C.N.A.
- Şefii de direcţii generale ale C.N.A. Procurorul anticorupţie
- Preşedintele Autorității Naţionale de Integritate
- Reprezentantul Comisiei securitate naţională, apărare şi ordine publică a Parlamentului, care este şi reprezentant al fracţiunii de opoziţie
- Reprezentantul Guvernului Reprezentantul Sindicatului C.N.A.
- Reprezentantul societăţii civile selectat prin concurs public de către comisia parlamentară de profil
- Reprezentantul Consiliului Civil privind monitorizarea Centrului Naţional Anticorupţie
ATRIBUŢIILE COLEGIULUI CENTRULUI NAŢIONAL ANTICORUPŢIE
(art. 10, Legea nr. 1104-XV din 06.06.2002)
Colegiul C.N.A. exercită conducerea colegială a Centrului.
Colegiul se întruneşte trimestrial în şedinţe ordinare sau, după caz, în şedinţe extraordinare, care pot fi convocate la propunerea membrilor săi.
Atribuţiile Colegiului sunt:
- aprobarea Regulamentului de activitate al Colegiului Centrului, avizat de Comisia juridică, numiri şi imunităţi şi de comisia de profil;
- aprobarea politicilor de dezvoltare strategică a Centrului;
- aprobarea indicatorilor de performanţă în activitatea Centrului;
- aprobarea planurilor de activitate şi aprecierea periodică a rezultatelor activităţii Centrului;
- emiterea avizului asupra raportului de activitate a Centrului, care se anexează la raport;
- aprobarea Regulamentului de activitate al Serviciului Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor din cadrul Centrului, avizat de Comisia juridică, numiri şi imunităţi şi de comisia de profil;
- elaborarea recomandărilor cu privire la modul de organizare a activităţii Centrului;
- exercitarea altor atribuţii prevăzute de prezenta lege.
Aprobat prin Hotărârea Colegiului Centrului Naţional Anticorupţie nr. 1 din 19.04.2013
Avizat de Comisia securitate naţională, apărare şi ordine publică a Parlamentului Republicii Moldova, avizul nr. 187 din 02.04.2013
Avizat de Comisia juridică, numiri şi imunităţi a Parlamentului Republicii Moldova, avizul nr. 160 din 03.04.2013
REGULAMENTUL
de activitate a Colegiului Centrului Naţional Anticorupţie
Capitolul I. Dispoziţii generale
1. Prezentul Regulament stabileşte modul de organizare şi funcţionare a Colegiului Centrului Naţional Anticorupţie (în continuare - Colegiu).
2. Colegiul este un organ de conducere colegială a activităţii Centrului Naţional Anticorupţie (în continuare - Centru), deliberativ, permanent şi independent în exercitarea funcţiilor ce îi revin, fără personalitate juridică, atribuţiile căruia sunt prevăzute în art.10 din Legea nr.1104-XV din 06.06.2002 cu privire la Centrul Naţional Anticorupţie, cu modificările şi completările ulterioare.
3. Din componenţa Colegiului fac parte:
a) directorul;
b) adjuncţii directorului;
c) şefii subdiviziunilor Centrului (cu statut de direcţie generală);
d) procurorul-şef al Procuraturii Anticorupţie sau adjunctul acestuia, conform competenţelor;
e) preşedintele Comisiei Naţionale de Integritate;
f) un reprezentant al comisiei parlamentare de profil care este şi reprezentant al fracțiunii de opoziție;
g) un reprezentant desemnat de Guvern;
h) un reprezentant al sindicatului Centrului;
i) un reprezentant al societăţii civile selectat prin concurs public de către comisia parlamentară de profil;
j) un reprezentant al Consiliului Civil.
4. Colegiul Centrului se întrunește trimestrial în şedinţe ordinare sau, după caz, în şedinţe extraordinare care pot fi convocate la propunerea a cel puţin 5 membri.
5. Participarea membrilor Colegiului la şedinţele ordinare şi extraordinare este obligatorie.
6. Membrii Colegiului care nu pot lua parte la şedinţe, din motive independente de voința lor, vor informa despre aceasta preşedintele Colegiului, menţionând cauzele care îi împiedică să participe la şedinţă.
7. Şedinţele Colegiului sunt deliberative cu participarea majorității membrilor.
8. Hotărârile Colegiului se adoptă cu votul majorității membrilor Colegiului, prin vot deschis. În caz de paritate, votul președintelui Colegiului determină decizia adoptată.
9. Modul şi mijloacele de realizare a prevederilor hotărârilor Colegiului sunt aprobate prin ordinul directorului Centrului.
10. La şedinţele Colegiului pot participa reprezentanţi ai Parlamentului, Guvernului, autorităţilor publice centrale şi locale, organizaţiilor şi instituţiilor, societăţii civile, precum şi colaboratorii Centrului. La şedinţele sale, Colegiul poate invita persoane interesate şi specialişti din partea unor autorităţi ale administraţiei publice, organe specializate, precum şi specialişti din domeniile prevăzute în ordinea de zi a şedinţei Colegiului.
11. Atribuţiile Colegiului Centrului sânt:
a) aprobarea Regulamentului de activitate al Colegiului Centrului, avizat de Comisia juridică, numiri şi imunităţi şi de comisia de profil;
b) aprobarea politicilor de dezvoltare strategică a Centrului;
c) aprobarea indicatorilor de performanţă în activitatea Centrului;
d) aprobarea planurilor de activitate şi aprecierea periodică a rezultatelor activităţii Centrului;
e) emiterea avizului asupra raportului de activitate a Centrului, care se anexează la raport;
f) aprobarea Regulamentului de activitate al Serviciului Prevenirea şi Combaterea Spălării banilor din cadrul Centrului, avizat de Comisia juridică, numiri şi imunităţi şi de comisia de profil;
g) elaborarea recomandărilor cu privire la modul de organizare a activităţii Centrului;
g1) aprobarea Regulamentului de desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de şef al Agenţiei de Recuperare a Bunurilor Infracţionale;
h) exercitarea altor atribuţii prevăzute în lege.
12. Activitatea Colegiului este condusă de către preşedintele Colegiului, care are următoarele atribuţii:
a) semnează hotărârea şi procesul - verbal al şedinţei Colegiului;
b) organizează lucrările de pregătire şi desfăşurare a şedinţelor Colegiului;
c) prezidează şedinţele Colegiului;
d) primeşte propunerile membrilor Colegiului cu privire la problemele ce ţin de ordinea de zi a şedinţelor, le înaintează pentru examinare şi dezbatere de către Colegiu, anunţă rezultatele examinării şi votării pe marginea acestora;
e) asigură respectarea prezentului Regulament, a ordinii şi procedurilor stabilite în acest sens.
În lipsa președintelui, activitatea Colegiului este condusă de către un vicepreședinte, ales prin votul majorității membrilor din componenţa Colegiului.
13. Secretarul Colegiului este ales prin votul majorității membrilor din componenţa Colegiului.
Atribuţiile secretarului Colegiului sunt:
a) semnează hotărârea şi procesul - verbal al şedinţei Colegiului;
b) asigură elaborarea şi prezentarea, în termenii stabiliţi, membrilor Colegiului a materia-lelor cu privire la şedinţa Colegiului;
c) asigură elaborarea proiectelor de acte normative şi documentelor de politici propuse Colegiului pentru aprobare, potrivit cerinţelor stabilite de legislaţia în vigoare;
d) asigură înregistrarea, în modul stabilit, a hotărîrii Colegiului, procesului - verbal, altor acte aprobate de Colegiu;
e) coordonează şi controlează mersul executării hotărîrilor Colegiului de către subdiviziu-nile responsabile ale Centrului, precum şi raportarea corespunzătoare a rezultatelor obţinute.
Capitolul II. Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor ordinare
14. Şedinţele se desfăşoară în conformitate cu ordinea de zi aprobată, care cuprinde:
a) locul, data, ora şi durata desfăşurării şedinţei;
b) tematica şedinţei;
c) lista participanţilor şi persoanelor invitate;
d) raportorii şi durata prezentării rapoartelor;
e) după caz, proiectele de acte normative, documente de politici care urmează să fie aprobate;
f) alte chestiuni.
15. Membrii Colegiului înaintează preşedintelui Colegiului propuneri la proiectul ordinii de zi a şedinţei pe parcursul ultimei luni a trimestrului.
16. În cazul în care membrii Colegiului propun să fie invitaţi la şedinţă conducători sau angajaţi ai Centrului, cu acordul preşedintelui Colegiului, aceştia sunt obligaţi să fie prezenţi la şedinţă şi să prezinte rapoarte privind problemele ce ţin de competenţa sa.
17. Membrii Colegiului sunt în drept să invite la şedinţă, cu acordul preşedintelui Colegiului, reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice, organizaţii, instituţii, societăţii civile, care pot lua cuvânt la şedinţă şi răspunde la întrebări.
Persoanele invitate la şedinţă sunt obligate să respecte ordinea stabilită şi liniştea, să aibă ţinută corespunzătoare, precum şi li se interzice să se implice de sine stătător în dezbaterile ţinute de către membrii Colegiului.
18. Proiectele de acte normative şi documente de politici propuse Colegiului pentru aprobare vor fi elaborate în corespundere cu cerinţele stabilite de legislaţia în vigoare, supuse consultării publice şi avizate de către Serviciul juridic al Centrului.
19. Preşedintele Colegiului stabileşte data desfăşurării şedinţei şi alte aspecte legate de ordinea de zi, în dependenţă de complexitatea problemelor propuse pentru dezbatere, precum şi timpul necesar pentru pregătirea, coordonarea şi preavizarea rapoartelor, proiectelor de documente şi acte normative.
Materialele respective cu privire la şedinţa Colegiului se prezintă membrilor Colegiului cu cel puţin 7 zile înainte de şedinţă, pentru examinare.
20. Proiectul ordinii de zi se înaintează spre aprobare Colegiului de către preşedintele Colegiului, la începutul şedinţei şi se aprobă cu votul majorității membrilor Colegiului.
21. Cererile membrilor Colegiului privind modificarea şi/sau completarea ordinii de zi se propun pentru votare Colegiului.
22. În conformitate cu ordinea de zi aprobată, preşedintele şedinţei formulează clar problemele puse în discuţie, raportorii înscriși pentru luare de cuvânt, precum şi durata de timp prevăzută pentru dezbateri.
23. Luările de cuvânt în cadrul şedinţelor se efectuează de la tribună, potrivit ordinii de zi aprobate, exclusiv la tematica şedinţei.
24. Dezbaterile din şedinţele Colegiului se înregistrează pe suport electronic şi se protocolează.
25. Fiecare propunere a membrilor Colegiului se votează separat.
26. Rezultatele votării se anunţă clar de către preşedintele Colegiului, pentru a fi înregistrate în modul stabilit.
27. Hotărîrea Colegiului are următoarea structură:
a) preambulul, în care se expun problemele examinate de Colegiu ce ţin de tematica şedinţei;
b) partea decizională, în care se prevăd deciziile şi concluziile Colegiului privind starea de lucruri în domeniile examinate, precum şi măsurile prioritare pentru consolidarea capacităţilor instituţionale în domeniile respective, soluţionarea deficiențelor şi lichidarea neajunsurilor, şi, după caz, termenele şi subdiviziunile responsabile de executarea acestora.
28. După adoptare, hotărârea şi procesul-verbal al şedinţei Colegiului se semnează de către preşedinte şi secretarul Colegiului, apoi se înregistrează în Secretariat.
29. După semnare, hotărârea Colegiului se prezintă membrilor Colegiului şi subdiviziunilor responsabile pentru realizare.
Capitolul III. Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor extraordinare
30. Şedinţele extraordinare ale Colegiului se convoacă la necesitate, în conformitate cu prevederile pct.4 al prezentului Regulament.
31. În cadrul şedinţelor extraordinare, Colegiul se expune asupra problemelor ce necesită soluţionare colegială urgentă.
32. La pregătirea şi desfăşurarea şedinţelor extraordinare se vor respecta procedurile generale stabilite.
Capitolul IV. Dispoziţii finale
33. Responsabili pentru eficienţa şi plenitudinea executării hotărîrilor Colegiului sunt conducătorii subdiviziunilor Centrului, potrivit domeniului de competenţă.
34. Conducătorii subdiviziunilor responsabile de executarea hotărârilor Colegiului, informează despre rezultatele obţinute în cadrul şedinţelor sau conform interpelării.
35. Executarea lucrărilor legate de pregătirea şi desfăşurarea şedinţelor Colegiului, înregistrarea, sistematizarea şi păstrarea materialelor respective se efectuează de către Direcţia analiză, monitorizare şi evaluarea politicilor a Centrului.
36. Informaţiile oficiale despre lucrările Colegiului se dau publicităţii şi se plasează pe pagina web a Centrului.